Tuesday, August 14, 2007

今天不知道会不会和昨天一样!

November Rain (click here)
** Guns N' Roses
------------------------------
When I look into your eyes
I can see a love restrained
But darlin' when I hold you
Don't you know I feel the same
'Cause nothin' lasts forever
And we both know hearts can change
And it's hard to hold a candle
In the cold November rain
We've been through this such a long long time
Just tryin' to kill the pain
But lovers always come and lovers always go
An no one's really sure who's lettin' go today
Walking away
If we could take the time to lay it on the line
I could rest my head
Just knowin' that you were mine
All mine
So if you want to love me
then darlin' don't refrain
Or I'll just end up walkin'
In the cold November rain

Do you need some time...on your own
Do you need some time...all alone
Everybody needs some time...on their own
Don't you know you need some time...all alone
I know it's hard to keep an open heart
When even friends seem out to harm you
But if you could heal a broken heart
Wouldn't time be out to charm you

Sometimes I need some time...on my
own Sometimes I need some time...all alone
Everybody needs some time...on their own
Don't you know you need some time...all alone

And when your fears subside
And shadows still remain, ohhh yeahhh
I know that you can love me
When there's no one left to blame
So never mind the darkness
We still can find a way
'Cause nothin' lasts forever
Even cold November rain

Don't ya think that you need somebody
Don't ya think that you need someone
Everybody needs somebody
You're not the only one
You're not the only one


我突然想用文字纪念一下已经逝去的昨天, 为了害怕忘却的纪念, 为了一个小小的打赌。
2007年8月15日上午9:30, 我坐在椅子上回想昨天, 想要找寻到某些笑着的,投入着的,满足的片断。似乎没有, 得到这个结论实在是很不甘心。我一直以为天应该是人的生活里面最基本的单位,一天是人们生活的一个小圈, 从黑暗走向黑暗, 那么人的一生大概是一个大圈,从生存最后走到死亡,因为哲学上好像是说过, 出生和死亡本来是同一回事, 大概出生是从A世界走到B世界,而死亡是从B世界走到A世界。
我不甘心, 因为我不甘心我的每个小圈都是一样的, 我宁愿它有时候是破碎的,丑陋的,也不要它们都是一个饱满的圆圈。所以,我想,或许有些事情是可以将就着算作笑着的,投入的,满足的。
我现在陷入了爱情么? 如果是,那么昨天是辉煌的一天。 天上有个声音说, 当你这样问自己的时候, 爱情离你还很远。 那么说, 昨天是没有和爱情相关的故事了。 仅此一天, 昨天应该灰暗起来。 据说爱情是春天里的一阵风, 吹的爱人们心里都开满了花朵。
我没看到花朵, 花骨朵也没看到。 爱情离我很远!
不说爱情, 对于没有爱情的人, 这实在是个残酷的话题。
又想起一件失败的事。 前天晚上和赖在网上聊天, 当时信誓旦旦的我说第二天早上会一如既往的发短信叫她起床。我还记得当时的心情有多坚决, 恨不得掏了心来让她看我一定能做到。
妈的, 第二天居然忘了!!
不知道在想什么, 反正就忘了,到吃中午饭的时候突然想了起来, 吓了一跳,这对于我的形象实在是个极大的打击,这样的小事都做不了数,那以前说的那么多乱七八糟的话大概都会打了水漂了。赖大概会这么想的, 不过事已经做了, 现在大概也只能直面惨淡的人生和正视淋漓的献血了。

幸好我还算个乐观的人,借用一句《瓢》里面的话: 毕竟,明天是另外的一天。

No comments: